Groepslessen

Spinning

Wat is spinning?
Spinning is een groepsles waarin iedere deelnemer op basis van een inspanningstest altijd op zijn eigen niveau traint. Bij iedere workout train je op wattage en worden de intensiteitszones geprojecteerd op het scherm in de zaal. Hierdoor word je bij iedere training door zowel de instructeur, de muziek en het interactieve scherm gestimuleerd om het beste uit jezelf te halen.

Voor wie is spinning?
Spinning is voor iedereen die doelgericht aan de slag wil gaan met conditietraining. Wij dagen je uit om mee te doen aan dit effectieve programma. Jong en oud, man en vrouw, beginner en gevorderd. Iedereen kan mee doen omdat iedereen op zijn eigen niveau aan een persoonlijke doelstelling werkt.

Hoe werkt het?
Bij spinning maak je gebruik van de geavanceerde Keiser M3i stationaire fiets. De trainer legt tijdens de warming-up het doel van de les uit. Zo kun je trainen op tempo, uithoudingsvermogen in de aerobe energiezone, kracht uithoudingsvermogen en neuromusculair in de anaerobe energiezone.

Hoe lang duurt een les?
De les duurt ongeveer 55 minuten. Na afloop krijg je een mooi rapport per mail toegestuurd met daarin je trainingsresultaten.

Club Power

Wat is Club Power?
Club Power is een uitdagende groepsles waarbij je gericht en efficiënt spierconditie opbouwt in alle grote spiergroepen. Met Club Power train je alle spiergroepen in balans.

Voor wie is Club Power?
Club Power is voor iedereen die doelgericht aan spiertraining wil doen. Deze workout blijft je motiveren om er iedere week opnieuw tegenaan te gaan. Voor dames en heren, beginners en gevorderden, jong en oud. De basis van Club Power wordt gevormd door fitnessoefeningen op muziek zonder ingewikkelde choreografieën.

Hoe werkt het?
Club Power is een groepstraining waarbij je binnen een uur alle spiergroepen in je lichaam traint. Je gebruikt een halter met gewichten om de oefeningen te verzwaren. Als je regelmatig aan de Club Power les deelneemt, zul je zien dat de conditie van jouw spieren enorm toeneemt. De les bestaat uit 10 tracks waarin alle grote spiergroepen (benen, borst, rug, armen, schouders en buik) worden getraind. Een lesprogramma duurt 13 weken waarin de oefeningen en choreografie hetzelfde blijven. Hierdoor zul je al snel duidelijk vooruitgang in spierkracht merken.

Hoe lang duurt de les?
De les duurt ongeveer 55 minuten.

PRAMA

Wat is PRAMA?
PRAMA is een korte – intensieve – interactieve – effectieve, maar vooral leuke training! Voor je gevoel speel je een spel, maar ondertussen pak je jouw lichaam serieus aan. Onder leiding van een professionele trainer haal je het beste uit jezelf. Je conditie wordt beter en je buik, billen, benen en armen worden strakker.

Voor wie is PRAMA?
PRAMA is voor iedereen die gemiddeld tot behoorlijk fit is. Het is een uitdagende groepsles met een intensief schema. Uitstekend voor het opbouwen van je spierkracht en wanneer je ècht het maximale uit jezelf wilt halen.

Hoe werkt het?
De zaal is opgedeeld in acht stations. Ieder station heeft een andere oefening waardoor je jouw lijf veelzijdig traint. Je wisselt door van station naar station en je zult jezelf dus niet snel vervelen. Een professionele trainer helpt je aan extra motivatie en begeleidt je graag tot het eind doel. PRAMA is niet voor watjes!

Hoe lang duurt de les?
Deze groepsles duurt ongeveer 45 minuten.

Spineboost

Wat is Spineboost?
Spineboost is de uitgewezen les voor wanneer je jouw rug-, buik-, en schouderspieren eens goed onderhanden wil nemen! Tijdens de les neem je plaats op een grote Swiss ball.

Voor wie is Spineboost?
Spineboost is voor iedereen die op een rustige wijze wil beginnen met sporten. Het is een fijne les waarbij de oefeningen bewust en nauwkeurig, onder professionele begeleiding wordt uitgevoerd. Met Spineboost werk je aan je complete geraamte en zul je merken dat je steviger in je schoenen staat dan voorheen het geval was.

Hoe lang duurt de les?
Deze groepsles duurt ongeveer 30 minuten.

Yoga

Wat is Yoga?
Yoga is ontstaan uit het Hindoeïsme en betekent letterlijk ‘verenigen’ en ‘herboren’. Yoga opent je energiebanen en verminderd stress. Door effectieve houdingen en oefeningen te doen breng je jouw geest en lichaam in uitstekende balans.

Voor wie is Yoga?
Yoga is voor iedereen die op een actieve manier lichaam en geest wil bewegen en versterken. Yoga daagt je uit om je lichaam sterker en leniger te maken en je grenzen te verleggen. De coach zal je blijven motiveren om er iedere week tegenaan te gaan en zo kracht, energie, ontspanning, vitaliteit en soepelheid te trainen.

Hoe lang duurt de les?
Deze groepsles duurt ongeveer 55 minuten.

Pilates

Wat is Pilates?
Pilates is een trainingsmethode, ontwikkeld door de legendarische Joseph Pilates. De methode bestaat uit een serie oefeningen, die worden uitgevoerd op de mat en is gebaseerd op vijf basisprincipes. Deze basisprincipes zorgen ervoor dat je lichaam zijn natuurlijke positie aanneemt en je je stabilisatiespieren gebruikt om in deze positie te blijven.

Voor wie is Pilates?
Pilates is voor iedereen. Ben je op zoek naar meer inzicht in je eigen lichaam en lichaamshouding? Houd je van een rustige bewegingsvorm? Heb je rug-, schouder-, nek- of heupklachten en/of last van spierspanningen waar je graag van af wilt? Dan is Pilates de uitgewezen groepsles voor jou!

Hoe werkt het?
Je lichaam bouwt in de loop der jaren spier dominantiepatronen op. Hierdoor sluiten je gewrichten in je skelet niet goed meer aan. De belastbaarheid van het lichaam neemt af, je houding verandert en er kunnen aspecifieke klachten ontstaan. Pilates maakt je bewust van deze dominantiepatronen en zorgt weer voor evenwicht en stabiliteit in je lichaam. Gedurende 13 weken beoefen je reeksoefeningen en zul je merken dat je er steeds beter in wordt. Met alle positieve gevolgen van dien!

Hoe lang duurt de les?
Deze groepsles duurt ongeveer 55 minuten.

Shape

Wat is Shape?
Shape is een fantastische workout voor het hele lichaam. Het is een groepsles waarin je zowel spiergroepen traint als conditie opbouwt. Plezier en uitdaging staan centraal tijdens dit uurtje sporten!

Voor wie is Shape?
Shape is voor iedereen die in een les afwisselend uithoudingsvermogen en spierkracht wil opbouwen. Vind je het leuk om op het ritme van muziek je lichaam te trainen? Dan is deze eenvoudige maar effectieve workout zeker iets voor jou!

Hoe werkt het?
Bij Shape train je alle spieren en spiergroepen zodat jouw gehele lichaamsconditie verbetert. Hierdoor krijgt jouw figuur weer strakke en mooie lijnen. Shape combineert energiek bewegen met het opbouwen van spierkracht. In het eerste deel van de les leer je ritmische moves en je werkt toe naar een spetterende eindvorm waarbij het uithoudingsvermogen flink wordt uitgedaagd. Tijdens het tweede deel worden allerlei spiergroepen getraind om de spierconditie op te bouwen voor strakke spieren en mooie lijnen in het lichaam.

Hoe lang duurt de les?
Deze groepsles duurt ongeveer 55 minuten.

FLEX

Wat is FLEX?
FLEX is een les waarin stretchen centraal staat. Stretchen verbetert de flexibiliteit van de spieren en de bewegingsuitslag (mobiliteit) van de gewrichten.

Voor wie is Shape?
FLEX is voor iedereen die wilt werken aan een soepel lijf met minder spierspanningen.

Hoe werkt het?
De FLEX oefeningen worden onder begeleiding, op een rustige manier uitgevoerd in een circuit.

Hoe lang duurt de les?
Deze groepsles duurt ongeveer 30 minuten.

site-logo

Bij Bodysports vinden we dat het plezier in het naleven van een gezonde leefstijl altijd gepaard gaat met de juiste aandacht, expertise, passie en enthousiasme van onze coaches.

Copyright by Bodysports 2020. All rights reserved.